GRADIVA ZA DOKTORSKI ŠTUDIJ
CEPS KNJIŽNICA
Modul 3
Seminar – četrtek, 9. junija 2016
Seminar – Thursday, 9 June 2016
Challenging the epistemological fog: the roles of the scholar/activist in education
M.W. Apple
Michael W. Apple (2016). Challenging the epistemological fog: The roles of the scholar/activist in education. (ECER Keynote 2015). European Educational Research Journal, 11(1) DOI: 10.1177/1474904116647732
Slovenia: public vs. private education
Šimenc, M., L. Marjanovič Umek, P. Zgaga, Z. Kodelja, J. Krek (Eds.) (1996). Private Education. In Krek J. (ed.), White Paper on Education in Republic of Slovenia. Ljubljana: MŠŠ, pp. 233 – 257.
Šimenc, M. in Tašner, V. (ur.). Komu je napoti kakovostno javno šolstvo? Ljubljana : SVIZ in CEPS, 2016 (Note: available only in Slovenian)
Dodatek / Annex
Prof. Dr. Michael W. Apple:
Izbor iz del & biografija in bibliografija
A selection of works & biography and bibliography
Modul 1.1 Teoretski koncepti na področjih izobraževanja učiteljev in edukacijskih ved
Tema 1: Sodobne konceptualizacije doktorskega študija
Četrtek, 18. 10. 2012 (prof. dr. Pavel Zgaga)
Kratek opis modula 1.1, urnik in obeznosti
ZGAGA, Pavel. Bolonjska arhitektura doktorskega študija? Nekatere ključne teme v novejših razpravah o doktorskem študiju v Evropi. Vestnik. – Univerza v Ljubljani (1991, Tisk. izd.). [Tiskana izd.], 2007, letn. 38, št. 3-4, str. 3-7.
EUA (2005). Doctoral Programmes for the European Knowledge Society. Report on the EUA Doctoral Programmes Project. EUA publications, 2005. Brussels: EUA.
EUA (2007). Doctoral Programmes in Europe’s Universities: Achievements and Challenges. Report prepared for European Universities and Ministers of Higher Education. EUA publications, 2007. Brussels: EUA.
Tema 2: Človekove pravice, in-kulturacija, diskurz in zlorabe otroka
Ponedeljek, 8. 11. 2012 (prof. dr. Janez Krek)
Tema 3: Ustvarjalnost v znanstvenem raziskovanju
Četrtek, 22. 11. 2012 (doc. dr. Mojca Juriševič)
Adelson, Beth: Issues in scientific creativity: insight, perseverance and personal technique. Profiles of the 2002 Franklin Institute Laureates. Journal of the Franklin Institute 340 (2003) str. 163–189, Rutgers University, New Jersey, USA
Loehle, Craig: A Guide to Increased Creativity in Research – Inspiration or Perspiration? Bioscience, Feb 1990, vol. 40, št. 2; Research Library Core, str. 123.
Juriševič, Mojca: Creativity in the zone of proximal motivational development v Valenčič Zuljan, M. in Vogrinc, J.: Facilitating effective student learning through teacher research and innovation, str. 415-429, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, 2010.
– Preberite isti članek v slovenščini >>
Juriševič, Mojca: Postgraduate Students’ Perception of Creativity in the Research Process
CEPS Journal, Vol.1, No1, 2011, str. 169-190
Tema 4: Disciplinarni pristopi k obravnavi avtorjev in konceptov: Vigotski v očeh psihologije in sociologije
Četrtek, 10. 1. 2013 (prof. dr. Ljubica Marjanovič Umek in prof. dr. Slavko Gaber)
Vigotski, Mišljenje in govor – Izbrano besedilo
Pojmovanje otroka v sociokulturni teoriji Vigotskega
Vigotski, Luria, Bernstein – O idealnih formah, območjih bližnjega razvoja in o nivojskem pouku
Izbirni modul KONCEPTUALIZACIJE UNIVERZITETNEGA IN RAZISKOVALNEGA PROSTORA (prof. dr. Pavel Zgaga)
Četrtek, 6. 1.2011: Uvod. Kratek pregled zgodovine univerze; univerza kot koncept
Torek, 11. 1. 2011: Razsvetljenstvo in Kantova konceptualizacija univerze
Petek, 4. 2. 2011: Vplivne konceptualizacije 19.st.: Wilhelm von Humboldt. – John H. Newman
Petek, 18. 2. 2011: Visoko šolstvo in raziskovanje ter sodobna akademska kultura
Petek, 25. 2. 2011: Sodobni trendi v visokem šolstvu; univerza jutri